روش TJ Walker برای بهبود عملکرد چیست؟

TJ Walker کیست؟

TJ Walker مربی سخنرانی صدها رئیس جمهور، نخست‌وزیر، برندگان جایزه نوبل و … بوده است. می‌توانید به وب‌سایت او سر بزنید www.TJwalker.com. کتاب او به‌نام Secret to FoolProof presentation تا مدت‌ها پرفروش‌ترین کتاب USA Today و همچنین جز پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های مجله وال‌استریت بوده است.

TJ Walker برای بهبود عملکرد افراد یک روش ده نکته‌ای بیان کرده است. اما قبل از اینکه شروع کنیم بیایید با ۲ مفهوم ساده آشنا شویم:

مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید تا ۵ سال آینده شما را بسازید، چیست؟

موبایل‌تان را خاموش کنید و روی کاری که باید انجام دهید، متمرکز شوید.
برای بهبود عملکرد همیشه یک سوال را از خودتان بپرسید: “الان چه کاری می‌توانم انجام دهم که ۵ سال آینده من را بسازد؟ “. وقتی به این سوال جواب دادید، نوبت این است: عواملی که باعث ایجاد اختلال می‌شوند را شناسایی کنیم. عواملی مثل زنگ خوردن موبایل، چک کردن ایمیل، فیس‌بوک، اینستاگرام و … عواملی هستند که باعث می‌شوند شما ۵ سال آینده‌تان را خراب کنید.  پیشنهاد می‌دهم موبایل‌تان را خاموش کنید، صفحات مختلف Browser را ببندید و فقط یک کار را انجام دهید: ساختن ۵ سال آینده خود را. در نهایت متمرکز شوید و تا کارتان تمام نشده، هیچ‌کار دیگری انجام ندهید.

 

پس از یاد گرفتن این دو نکته می‌پردازیم به روش TJ Walker می‌پردازیم:

    1. خواب با کیفیت احتمال موفقیت افراد را افزایش می‌دهد. خواب با کیفیت خوابی است که محیط و شرایط برای خوابی ۶ تا ۸ ساعته مهیا باشد. تشک و بالشت مناسب، تاریکی مناسب اتاق، بی‌سرصدا بودن محیط، خاموش کردن موبایل و … از عواملی است که کیفیت خواب را بهتر می‌کند. همچنین افراد موفق در دنیا تا ۲ ساعت قبل از خواب از موبایل، تلویزیون و کامپیوتر استفاده نمی‌کنند. تا ۲ ساعت قبل از خواب فقط به مطالعه کتاب، مجله، روزنامه و … بپردازید.
    2. در روز فقط روی یک کار مهم متمرکز شوید و نه بیشتر. یک برنامه روزانه تهیه کنید. To Do List کاربردی که خودم ازش استفاده می‌کنم دارای سه قسمت هست. قسمت اول Big Thing که مهم‌ترین کارم در روز را می‌نویسم. این قسمت فقط یک کار را می‌نویسم و در انتهای روز باید حتما انجام شده باشد. قسمت دوم که امسش Medium Thing هست، فقط ۳ کار رو می‌نویسم که انجام شدن یا نشدنش از اهمیت‌ کمتری برخوردار است. و قسمت سوم Little Things نام دارد که انجام شدن یا نشدنش خیلی مهم نیست، مثل شستن ظرف‌ها و آشغال بیرون بردن و … .

 

برنامه روزانه برای انجام کارهای روزانه

 

۳٫ اگر حوزه کاری شما خبری نیست، هیچ دلیلی ندارد همیشه در حال خواندن یا تماشای اخبار باشید. اخبار دو چیز را از شما خواهد گرفت. اول وقت شما و دوم ذهن‌تان را به مسائل منفی مثل جنگ و … سوق خواهد داد و بهره‌روی شما را خواهد کاست. در ازای آن در حوزه کاری خود، مظالعه داشته باشید. موقع چای خوردن، استراحت، نهار، قبل و بعد از خواب و … می‌توانید در حوزه کاری‌تان مطالعات داشته باشید. بهره‌روی شما با این روش افزایش خواهد یافت.

۴٫ برای افزایش عملکرد، باید یک کار بی‌رحمانه در حق سوشال‌مدیا خود بکنید. آن‌ها حذف کنید و دنیای اطراف را نادیده بگیرید. اگر نمی‌توانید سوشال‌مدیا خود را حذف کنید، باید زمان کمتری به آن‌ها اختصاص دهید. خودتان را مجبور کنید و نوتیفیکیشن موبایل‌تان را خاموش کنید. اپ‌های اندروید و IOS هستند که زمان حضور شما را در سوشال‌ها را می‌گویند. بعد از چند روز خواهید فهمید که چه زمانی طلایی را از دست خواهید داد. نتیجه اینکه بهرحال از سوشال‌مدیا خود حداقل استفاده را ببرید.

۵٫ هر زمان که زمان خالی پیدا می‌کنید، به خودتان یک لطف بکنید، کتاب بخوانید. کتاب می‌تواند در قالب ایبوک‌های رایگان باشد. در گوشی و موبایل خودتان ایبوک دانلود کنید و از تمام لحظات خود مثل مترو، اتوبوس و … بهترین استفاده را ببرید. ایبوک‌ها باید در زمینه‌ای باشد که ۵ سال آینده شما را در شغل آینده‌تان خواهد ساخت. لین فرصت را از دست ندهید.

۶٫ موضوع مهم دیگر برای بهره‌وری، شور شوق نسبت به کاری‌ست که انجام می‌دهی. مثل بچه‌ای که برای مدرسه رفتن و یاد گرفتن چیزهای جدید ذوق دارد.

۷٫ جشن گرفتن موفقیت‌های کوچک، از موضوعات بسیار مهم بهبود عملکرد است. منظورم از جشن گرفتن، پارتی‌های بزرگ نیست. همین که به خودتان یک هدیه بدهید، کفایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما محفوظ خواهد ماند. موارد ضروری مشحص شده ند *

ارسال دیدگاه